lördag 13 mars 2010

Vecka 19

"Nu kan man känna livmodern under naveln och den är ungefär lika stor som huvudet på ett nyfött barn. De flesta känner att fostret rör sig vilket brukar kännas extra bra om man tidigare har haft svårt att tro att det verkligen finns ett barn där inne. Man mår ofta bättre och känner sig piggare eftersom graviditeten går in i ett lugnare skede." läs mer på 1177

Hmm, läste detta o tycker inte att det stämmer så bra på mig :( känner inte bebisen speciellt ofta än, trots att det nu var många veckor sen första känningen... Vet inte heller om jag kan påstå att jag känner mig piggare :( e ofta trött o somnar tidigt tidigt på kvällarna, hoppas verkligen att vårsolen kan fortsätta lysa o stråla in lite energi i mig ;) men det har väl med järnvärdet att göra skulle jag tro... har ätit exyra järn sen v. 12 o 2 st kapslar sen v. 15! Någon mer som har/haft dåligt järnvärde under sin/sina graviditeter?

Bebis är nu ungefär 22 centimeter lång, väger runt 280 gram och kan knäppa sina små händer =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Känner igen de dr med tröttheten! Har inte ätit några järntabletter än men borde nog börja göra det snart.

Snart r det väl dax att ta sig till BM igen så då kanske det blir en vändning.

Sen är det ju underbart med solen som oxå piggar upp en aning =)

Jenny sa...

Var jag som skrev tidigare kommentar =)