onsdag 6 januari 2010

2009

Tänkte att jag skulle försöka sammanfatta året 2009.
Men först en fin bild på 2 älsklingar :)
Sunshine o bästaste Thea tittar ut
Ja, snart är det ganska så precis snart 1 år sen Sunshine började hos sin dagmamma C o jag började jobba igen efter 1½ års föräldraledigt. Tänk vad tiden går! Det gick bra för Sunshine hos C men sämre för mig på jobbet... Jag startade upp en ny avdelning tillsammans med 2 tjejer på en förskola med allt vad planering, material och inskolningar hette... Min dövhet som gjort mig ljudkänslig tyckte inte att förskolan med ledsna o skrikande barn var någon bra ljudmiljö så kroppen sa efter en kort tid ifrån. Innan sommaren jobbade jag bara 50%.
Hade ett långt o härligt sommarlov tillsammans med Sunshine o E. Mycket bad till en början, sen Furuvik, kortare utflykter o husflytt/lite renovering. Mycket tid tillbringades med vänner o familj :)
I augusti var det tillbaka till dagmamma o jobb. Sunshine hade det jobbigt första tiden, ville inte alls :( Jag hade fått ett lärarjobb o min "första klass", en 1-2:a som jag var mentor för. En lite klass som verkade helt perfekt, men det tog mycket av min lediga tid. För mycket tid från min familj å särskillt Sunshine. Hösten rullade på i ganska snabb takt men så dök det upp ett nytt jobb i skolan på hemmaplan... å där är vi nu :)

Inga kommentarer: