tisdag 4 november 2008

Utprovning...

Ja, idag har jag varit in med min utprovade hörapparat. Håller ju på att försöker hitta en som passar, dessvärre så finns det bara en så ska nu ge den en chans till efter lite omjusteringar. Har inte gillat den nåt vidare... men alternativet som finns är att operera in en titanskruv i skallbenet bakom mitt döva öra och som man sedan kan fästa en liten hörapparat på. Tycker det låter väldigt otäckt och hoppas därför att min nuvarande ska fungera bättre. Har fått ljudet sänkt på denna, det visade sig idag att jag även är ljudkänslig. Vilket innebär att jag känner obehag redan vid 80 dB, medan man vid normal hörsel upplever obehag vid 100 dB. Har alltid tyckt att jag haft bra hörsel tidigare, men känsligheten har blivit mer känslig efter att hörseln förvann, och tyvärr drabbar känsligheten dessutom båda öronen.

Drabbades av Sudden Deafness (plötslig dövhet) i janurai 2008 o har bara fått tillbaka delar av min hörsel...

Inga kommentarer: