torsdag 24 september 2009

Babyvakt

Idag har jag fått en trådlös babyvakt installerad hemma hos mig :) Behovet har inte funnits tidigare, eftersom vi bott i en 2:a med öppen planlösning. Och anledningen till att jag nu fått en inkopplad, beror på min hörsel. Som ni vet så var ju anledningen till bloggen just att jag drabbades av dövhet på höger öra. Å nu när vi flyttat till hus så hör jag faktiskt inte min lilla tjej på nätterna :( om jag ligger med mitt friska öra ner i kudden ;) Och när tv´n är på om kvällarna har jag oxå svårt att höra henna, så nu kan jag lugnt kika på tv samt sova o veta att jag faktiskt hör o kommer att vakna :D Känns himla skönt faktiskt!

Här e mottagaren som jag bär på mig.
Som en personsökare ungefär ;)
med vibration istället för ljud
Här sitter den fäst vid sängen...
Annars har dagen bjudit på 2 föreläsningar (en om God Läsutveckling & en om InfoMentor PODB), eftersom jag haft en studiedag. Imor´n blir det lite möten på morgonen och sen kvalitetsarbete på skolan. Därefter behöver jag nog sätta mig in i hur InfoMentor PODB fungerar... det e ju snart dax för utvecklingssamtalen.

Nu ska jag lägga mig i soffan och mysa lite med Sunshine.
Kram//i

1 kommentar:

Kärleksallen sa...

Hej Ida!
Jag lider verkligen med ang hörseln. Men vad jätte bra med en sån apparat!!! Jag tycker Du är en grymt söt och cool tjej och att Du verkar vara så snäll! Vi kanske skulle ses nån dag på en fika med barnen?! Du är jätte stark! Massor med kramar/ Johanna